Nejčastější dotazy

Jak zjistím stav své objednávky?

Pokud máte na eshopu vytvořen vlastní účet, najdete informaci o aktuálním stavu poslední objednávky po přihlášení a zároveň budete vždy při změně stavu vaší objednávky informován(a) emailem.

Pokud jste objednávku prováděl(a) na eshopu jako host, obdržíte vždy při změně stavu objednávky upozornění emailem.

Mohu si zásilku vyzvednout osobně?

Osobní odběr je možný na adrese naší provozovny. Při tvorbě objednávky prosím zvolte způsob dopravy – Dehtáry 37. Jakmile bude objednávka připravena k odběru, obdržíte emailem upozornění.

Provozní doba je v pracovních dnech od 8 do 16 hodin.

Adresa: Dehtáry 37, (mapa)

Na provozovně nepřijímáme platební karty.

Rádi bychom také upozornili, že balíčky kávy a většinu nabídky zboží můžete zakoupit v našich kavárnách.

Zašlete mi zásilku i do zahraničí?

Samozřejmě. Poštovné bude účtováno dle platných ceníků našich přepravců. Aktuálně zasíláme objednávky do všech států EU a do některých států po celém světě.

Mohu změnit nebo zrušit svoji objednávku?

Změny v objednávce, stejně jako její zrušení, lze provést do doby, než je považována za vyřízenou, tj. došlo k odeslání nebo osobnímu vyzvednutí zboží. Změny nebo storno objednávky můžete v tomto případě provést těmito způsoby:

Pokud se na základě storna nebo změny bude celková cena objednávky snižovat a došlo již k úhradě, domluvíme se s vámi na způsobu vrácení peněz.

Pokud byste chtěl objednávku měnit nebo zrušit po odeslání zboží a bude to ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, postupujte dle bodu V. Odstoupení od smlouvy v Obchodních podmínkách. Změna nebo storno objednávky po této lhůtě by byla možná pouze po vzájemné dohodě.

Změny v objednávce stejně jako její zrušení lze provést do doby než je považována za vyřízenou, tj. došlo k odeslání nebo osobnímu vyzvednutí zboží. Změny nebo storno objednávky můžete v tomto případě provést těmito způsoby:

Pokud se na základě storna nebo změny bude celková cena objednávky snižovat a došlo již k úhradě, domluvíme se s vámi na způsobu vrácení peněz.

Pokud byste chtěl(a) objednávku měnit nebo zrušit po odeslání zboží a bude to ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, postupujte dle bodu V. Odstoupení od smlouvy v Obchodních podmínkách. Změna nebo storno objednávky po této lhůtě by byla možná pouze po vzájemné dohodě.

Jak zjistím, že je zboží odesláno?

O odeslání zboží budete informován(a) zprávou zaslanou na email, který jste uvedl(a) při objednávce.

Mohu zásilku sledovat online?

Ano. Naši přepravci Česká pošta, PPL, DHL a UPS nabízí službu sledování zásilek, pomocí které můžete zásilku sledovat online. Společně s informací, že jsme zásilku odeslali, obdržíte v emailu také sledovací číslo zásilky, pomocí kterého můžete tuto služby využít. Sledovací číslo také najdete po přihlášení do zákaznického účtu v sekci Moje objednávky.

Česká pošta má službu umístěnou zde.

PPL má službu umístěnou zde.

DHL má službu umístěnou zde.

UPS má službu umístěnou zde.

Co mám dělat, když chci změnit údaje na faktuře?

Kontaktujte nás emailem (objednavky@doubleshot.cz) nebo telefonicky (+420 314 004 550). Rádi vám vyjdeme vstříc.

Ztratil jsem fakturu, můžete mi poslat kopii?

Samozřejmě. Kontaktujte nás emailem (objednavky@doubleshot.cz) nebo telefonicky (+420 314 004 550) a domluvíme se spolu na zaslání kopie dokladu.

Mohu zboží vrátit, když mi nebude vyhovovat?

V souladu s § 53 Občanského zák. č. 40/1964 Sb. máte právo vrátit zboží ve lhůtě 14 dnů od převzetí bez udání důvodu za určitých podmínek. Pokud tedy splňujete tuto lhůtu a chcete zboží opravdu vrátit, postupujte dále dle bodu V. Odstoupení od smlouvy v Obchodních podmínkách.

Co mám dělat, když chci zboží reklamovat?

Pokud chcete zboží reklamovat, prostudujte si náš Reklamační řád a postupujte dle jeho instrukcí.

Co musí reklamovaná zásilka obsahovat?

Zásilka musí obsahovat zboží, které chcete reklamovat, kopii nákupního dokladu, přesný popis závady a vaše kontaktní údaje.

Kde se mohu informovat o stavu reklamace?

Stav reklamace vám rádi sdělíme na emailu (objednavky@doubleshot.cz) nebo telefonicky (+420 314 004 550).

Jak dlouho reklamace trvá?

Samozřejmě se budeme snažit reklamaci vyřídit co nejdříve, ale ze zákona máme na vyřízení reklamace 30 dní od jejího uplatnění.

Co mám dělat, když jsem zapomněl heslo ke svému účtu?

Na stránce Zapomněli jste heslo? můžete zadat váš email a systém vám automaticky zašle emailem odkaz na stránku, kde si můžete heslo jednoduše změnit.

Mohu měnit svoje údaje?

Ano. Po přihlášení do svého účtu můžete měnit své údaje dle potřeby. U VO zákazníků je třeba pro změnu fakturační adresy kontaktovat obchodní oddělení doubleshot.

Mohu poslat zboží na jinou než mojí adresu?

Ano. Při tvorbě objednávky (elektronické i telefonické) budete vyzváni k zadání fakturační a doručovací adresy, které se samozřejmě mohou lišit.

Proč neprodáváte namletou kávu?

Namletou kávu nenabízíme z několika důvodů. Naším cílem je poskytnout co možná nejčerstvější produkt. Čerstvě upražená zrnková káva zabalená v sáčcích s jednosměrným ventilem vydrží obvykle v ideální kvalitě maximálně měsíc. Naproti tomu mletá káva si z důvodu velmi rychlé oxidace dokáže udržet své aroma a chuť jen několik málo dní.

Dalším důvodem je množství rozličných způsobů přípravy, a tím pádem několik různých způsobů namletí odvíjejících se od typu espresso přístroje po osobní chuťové preference. Filosofií naší firmy je nabídnout kávu nekompromisní kvality. Bez vhodného kávomlýnku však naše snaha o poskytnutí maximálního chuťového zážitku vyjde vždy vniveč. Proto jsme se rozhodli raději nabídnout kvalitní mlýnky za nejnižší možné ceny a kávu pouze v zrnkové formě.

Více informací najdete v našem krátkém článku na blogu.

Kde mohu Vaši kávu koupit?

Nejjednodušší a nejrychlejší způsob je objednat si kávu online. Pokud vytvoříte objednávku před 7:00 ráno a zaplatíte kreditní kartou, PayPalem nebo dobírkou, odešleme vám ji ten samý den.

Další možností je navštívit jednu z našich pražských kaváren, kde najdete vždy kompletní nabídku čerstvě upražených káv. Pokud to k nám máte daleko, prohlédněte si mapu všech našich velkoobchodních zákazníků, kteří taktéž prodávají 350 g balíčky ve svých kavárnách.

Pokud nechcete kávu opakovaně objednávat, přenechejte tyto starosti nám a zaregistrujte se do klubu kávových předplatitelů.

V jakých množstvích kávu prodáváte?

Pro maloobchodní zákazníky nabízíme všechny naše kávy pouze v 350g balení. Z našich zkušeností jsme zvolili toto množství jako ideální pro spotřebu kávy do jednoho měsíce. Pro velkoobchod lze zakoupit kávu v balení 350 g a 2,5 kg.

Jakým způsobem zaručujete čerstvost kávy?

V naší nabídce naleznete vždy pouze a jenom čerstvé sklizně. Přesné datum sklizně kávy je uvedeno v popisku jednotlivých káv na eshopu.

Upražené kávy balíme do připravených sáčků s jednosměrným ventilem okamžitě po upražení, abychom co možná nejvíce eliminovali oxidaci zrn zbytkovým kyslíkem.

Aby naši zákazníci věděli, kdy byla jejich káva pražená, uvádíme na každém sáčku přesné datum.

Co znamená pojem „Káva z rukou farmáře“?

Kávy, které nesou označení „Káva z rukou farmáře“, pochází od producentů, s kterými dlouhodobě spolupracujeme a pravidelně je každý rok po sklizni osobně navštěvujeme. Kávy od producentů jako rodina Hartmann, Joao Hamilton, Edwin Pineda, Carlos Imbachi a další, tvoří jádro naší nabídky a pochutnáte si na nich každý rok. Podívejte se na samostatnou stránku věnovanou všem našim producentům.

Získat kvalitní výběrovou kávu s transparentním původem je v současné době velmi jednoduché. Jen v Evropě existuje nespočet importérů, kteří nabízí stovky mikrolotů od drobných pěstitelů z celého světa. Naše strategie při nákupu zelené kávy je taková, že chceme dlouhodobě spolupracovat pouze s několika konkrétními producenty, kteří jsou naladěni na stejnou vlnu. Tzn., že si rozumíme v oblasti kvality produktu, ve způsobech, jakými ji dosáhnout a také v principech, které se na farmě dodržují. Nemá pro nás smysl nakupovat od producentů, kterým je lhostejné životní prostředí, budoucnost farmy a jejího okolí. Při návštěvách se vždy zajímáme a sledujeme, jak je nakládáno s odpadní vodou, jaký typ herbicidů a pesticidů producent používá, co se děje s cascarou a pergamenem, zdali nedochází ke zbytečnému kácení stromů kvůli zvýšení výnosu atd.

Jako u každé zemědělské plodiny, tak i u kávy se vše odvíjí od výkupní ceny. V průměru platíme za naše kávy 3-4 násobek ceny kávy na komoditním trhu. Producenti, s kterými spolupracujeme, tak mají možnost platit mnohem vyšší mzdy sběračům kávy, od kterých se očekává mnohem kvalitnější práce, než je běžné (selektivní sběr zralých třešní je alfa a omega kvalitní kávy). Mohou investovat do infrastruktury na farmě a nabídnout během sklizně svým sběračům lepší životní podmínky než na jiných farmách (např. školu, lékaře atd.).

V některých pěstitelských zemích je v posledních letech obrovský problém s chorobami a škůdci kávovníků (např. roya, broca, PTD). Ty mají za následek snížení výnosů ze sklizně o desítky procent. Jedinou obranou je pečlivá starost o farmu (výsadba nových keřů, použití hnojiv), která samozřejmě znamená zvýšení nákladů. Vyšší výkupní ceny a dlouhodobé obchodní vztahy pro producenty znamenají určitou záruku, že v nepříznivých dobách budou mít stále zaručený příjem.

Jaký doporučujete způsob přípravy kávy doma?

Jsme velkými zastánci jednoduchosti v přípravě kávy. K tomu, abyste si mohli vychutnat naší kávu v její nejlepší podobě, není zapotřebí vynakládat desítky tisíc korun na automatické kávovary a mlýnky. Ba naopak, ve většině případů vám postačí kvalitní ruční nebo elektrický mlýnek a jednoduchý French Press, Chemex nebo třeba filtr jako Hario V60 nebo Clever. Podobná sada stojí od 1650,- Kč a samotný chuťový zážitek spolehlivě předčí i ty nejlepší kavárny v Čechách.

Jak bych měl kávu skladovat?

Kávu vždy skladujte na suchém a chladném místě. Vždy se snažte balení kávy spotřebovat max. do 4 týdnů. Doporučujeme otevřený sáček přesypat do vakuovací dózy Airscape, která pomáhá eliminovat oxidaci a zpomaluje stárnutí kávy.

V případě, že potřebujete z nějakého důvodu kávu uschovat na delší dobu, doporučujeme kávu přesypat do zip-lock sáčku a zmrazit. Před použitím můžete kávu nechat samovolně rozmrazit (při přípravě filtrované kávy) nebo zrnka umlít ještě zmrazená (espresso).

Proč nenabízíte kávu s Fair Trade certifikací?

Ve zkratce řečeno nám Fair Trade certifikace nic nepřináší, jelikož není navázaná na naše hlavní kritérium při nákupu káv, kterým je chuťová kvalita. Od té se odvíjí i výkupní cena. Všechny kávy, které během roku zakoupíme, mají výkupní cenu několikanásobně vyšší, než je cena Fair Trade certifikované kávy.

Přesto netvrdíme, že Fair Trade nemá smysl. Pro velké nadnárodní korporace je to jedna z možností, jak mít alespoň nějakou jistotu o obchodních a sociálních praktikách zpracovatelských závodů (např. výroba musí probíhat v souladu s konvencemi Mezinárodní organizace práce ILO) v pěstitelských zemích. Pro zpracovatelské závody je to možnost, jak za svůj produkt obdržet garantovanou „prémiovou“ cenu (která je ale bohužel jen o zlomek vyšší než komoditní).

Více o Fair Trade certifikaci a produktech zde.

Jaký je rozdíl mezi Vaší kávou a kávou, kterou běžně kupuji v obchodu?

Stručně řečeno, hlavní rozdíly jsou v transparentnosti suroviny, kvalitě zelené kávy, její čerstvosti (doba od sklizně), kvalitě pražení a době od upražení.

Všechny naše kávy pochází od konkrétních producentů, pod jejichž jménem kávy většinou prodáváme. Jedná se o čerstvé sklizně, které jsou námi osobně na místě vybrané a následně upražené v malých várkách na objednávku v ČR. Po upražení káva prochází důkladným systémem kontroly kvality, do kterého patří i ochutnání každé upražené várky. K vám se tak vždy dostane maximálně čerstvá surovina, jejíž kvality poznáte ihned po otevření sáčku.

Jsem majitelem kavárny, restaurace. Kde mohu získat bližší informace o spolupráci?

Berete-li svůj kávový program vážně a máte zájem o jeho změnu, jsme připraveni vám vyjít maximálně vstříc. Nejen že vám poskytneme profesionální služby a veškerou zákaznickou péči, ale především získáte přístup k ojedinělému produktu na našem trhu, jehož chuť mluví sama za sebe.

Pokud máte zájem o bližší informace, neváhejte nás kontaktovat.